42 правила Розенберга, для поліпшення командної роботи

Коли Розенберг працював в Google віце-президентом з маркетингу та управління продуктами, він розіслав по корпоративній пошті лист, в якому люто відстоював необхідність зробити продукти Google більш відкритими. Тоді ніхто з ним не погодився. У той час він займався побудовою команд, які працюють над Chrome і Android. Його старання окупилися з лишком, зараз це два  стратегічно важливих продукти Google.

А тоді все йшло не так гладко. Розенберг перший розповів про  невдачі того періоду на лекції, яку організував для студентів-випускників свого рідного коледжу, Клермонт Маккенна.

Отже, 42 правила Розенберга, для поліпшення командної роботи. Деякі з них можуть здатися взаємовиключними, але якщо прочитати їх уважно, все стане на свої місця.

Спілкування

1. Повторюйте все по сто разів
Спілкування багато не буває. Навіть якщо вас оточують розумні люди, їхні голови зайняті тисячею речей, тому збори, нагадування поштою, корпоративи на робочому місці і поза ним – наше все.

2. Діліться всім. Не приховуйте нічого.
У Google ми за замовчуванням ділилися усією наявною інформацією. В Інтернет-епоху сила полягає в доступності інформації, а не в її приховуванні. Працівникам подобається, коли їм довіряють, і не подобається стикатися з неприємними сюрпризами. У компанії повинна бути прозора політика.

3. Кожне слово – важливо.
Слова керівника повинні бути обдуманими і точними. Все, що скаже керівник, неминуче буде переосмислено.  Лаконічніше  викладайте думки – тим менше приводів для перекручення сенсу. Комунікація – це не написання уповільнених електронних листів і не озвучування кожної думки, що приходить в голову.

4. Розповідайте історії.
Великі лідери – це великі педагоги. Великі педагоги – це великі оповідачі. Якщо хочете бути лідером, ви будете вчити людей новому і розповідати їм історії.

5. Замовкніть, нарешті!
Ви ніколи нічому не навчитеся, якщо занадто багато базікаєте. Уміння слухати зробить вас розумнішим, скромнішим і зрозумілішим. Нескінченні розмови наповнюють вас лише почуттям власної переваги. Люди проводять занадто багато часу розмірковуючи про те, як щось працює, замість того, щоб послухати людину, яка знає про це. Якщо вам потрібно поговорити, задавайте питання. Люди набагато більше дізнаються з ваших запитань, ніж з готових відповідей. Нехай подумають над відповідями самі.

6. Хоча, якщо знаєте відповідь …
Іноді потрібно вислухати, а іноді – сказати прямо. Якщо ви знаєте точну відповідь, озвучте її, не втрачайте час! З однією поправкою: зміцніть свою позицію інформацією. Не кажіть «Я думаю», говоріть «Давайте я вам все покажу».

Корпоративні цінності

7. Не афішуйте внутрішню ієрархію
Ви дивитеся на iPod або на Kindle, і не можете визначити структуру Apple або Amazon за їхніми продуктами. Розенберг розповідає з цього приводу свою улюблену історію від Еріка Шмідта. Ще за часів роботи в Sun Microsystems Шмідт роздруковував коробку з сервером, і, відкривши її, побачив вісім документів з маркуванням «Прочитайте мене в першу чергу». Це значило, що вісім різних людей вважали, що саме їхня думка – найважливіша. І бідний продакт-менеджер розпорядився покласти всі вісім інструкцій в коробку. Для кінцевого користувача це неправильне рішення. Хороший лідер продирається крізь его і вибирає краще із запропонованих рішень.

8. Уникайте приймати сторону топів
Якщо ви вирішуєте проблему або питання, необов’язково відразу хапатися за рішення, запропоноване найбільш високооплачуваним фахівцем. Посада насправді нічого не вирішує. Якщо у когось є цінний досвід, у нього повинні бути і  аргументи на захист своєї пропозиції. У всіх, незалежно від рівня заробітної плати та статусу, має бути право голосу, і єдиним критерієм повинна бути сила наведених аргументів. Джим Барксдейл, CEO в Netscape, якось сказав: «Якщо у нас є дані, давайте подивимося на дані. Якщо у нас є тільки думки, давайте почнемо з моєї ».

9. Я вовком би вигриз бюрократизм
Найважливіше в організації – це можливість зійти з второваного шляху. Тому в Google немає директорів. Робота директора – ставити ділові інтереси вище інтересів компанії. Не треба так.

10. Більше народу – веселей робота
У наповненому людьми просторі є якась особлива аура. Офіс має бути створений для взаємодії і енергійної діяльності, а не для ізоляції і статусу.

11. Стратегія і тактика
Багато хто не знає різниці між стратегією і тактикою, або думають, що їм потрібно або те, або інше. Ні. Успішна стратегія будується з успішних тактик. Є хороші стратеги, а є хороші тактики. Ось чому ми працюємо у командах.

12. Великий секрет для маленької компанії
У Google ми з’ясували, що ідеальний розмір команди – це розмір невеликої сім’ї. Найгірше, що ви можете зробити при розробці ПЗ – це вводити в проект все більше і більше людей. Створюйте маленькі команди, вони часто можуть більше, ніж великі. Розенберг призводить відому цитату антрополога Маргарет Мід: «Не сумнівайтеся в тому, що кілька мислячих і самовідданих людей здатні змінити світ».

13. Дивіться один на одного
Робота з дому – це злоякісна пухлина. Забороняйте її.

14. Будьте оригінальні
Не копіюйте своїх конкурентів. У них погані продукти, у вас явно вийде краще.

15. Надія – це не частина плану

16. Довіряй, але перевіряй
Великі організації і команди часто упускають дрібниці, але лідер не може собі цього дозволити.

17. Зайві старання занадто дорого коштують
Це просто: 80% вашого часу приносять 80% вашого доходу. Більше доходу – менше проблем. Здається очевидним, але прийняти це складно, тому що в гонитві за рештою 20% доходу ви витратите гігантську кількість часу.

18. Остерігайтеся заздрісників
Будь-який успіх супроводжує заздрість. Головна зброя заздрості – несподіванка, яку ви можете побити своїм кріптонітовим мечем – скромністю.

19. Реорганізація
Якщо вам необхідна реорганізація, проведіть її за 24 години, не затягуйте. Це наслідок з афоризму Бена Франкліна: «Троє можуть зберігати таємницю, тільки якщо двоє з них мертві».

Команда

20. Хороші співбесіди
Вам потрібно навчитися проводити хороші співбесіди. Найм нових працівників – це розвиток компанії. Люди думають, що в Google прагнуть через вишукані обіди, сеанси масажу, еспресо та іншу мішуру. Але в Google приходять для того, щоб працювати з талановитими людьми. Справжні таланти не тільки будують велику компанію, але й залучають інші таланти.

21. Наймайте колективно
Дуже часто компанії звалюють все на менеджерів з персоналу. У Google такого немає. Всі претенденти проходять через цілу комісію. Підвищення теж розглядається колективно.

22. Не можна навчити любові
Люди, які розробили Google Sky, – інженери з розробки ПЗ, а не астрономи. Вони створили крутий продукт не тому, що вони класні інженери. У них це вийшло тому, що вони люблять астрономію. Непідробний ентузіазм відчувається, його видно у погляді. При наймі працівників дуже важливо зловити цей вогник в очах, нехай навіть він загоряється при згадці зовсім іншої сфери життя здобувача. Як людина може любити свою роботу, якщо він в принципі нічого не любить?

23. Не наймайте вузьких фахівців
Особливо технарів. І не намагайтеся стати вузьким фахівцем самі. Робота змінюється, технології змінюються, і вузька спеціалізація залишиться за бортом. Ще Ейнштейн говорив: «Немає нічого більш постійного, ніж зміни».

24. Притримайте коней
Краще шукати довше, ніж наймати першого-ліпшого.

25. Різноманітність – найкраща зброя …
Проти обмеженості. Люди з різним життєвим досвідом бачать світ по-різному. Це безцінно.

26. Будьте розбірливі
Замість того, щоб звільняти співробітників,  не наймайте тих, кого ви захочете звільнити.

27. Життя несправедливе
Середньостатистичний бейсболіст Вищої ліги заробляє близько трьох мільйонів доларів на рік. Я хотів стати бейсболістом, але не зміг. Я б заплатив ці три мільйони доларів тільки за те, щоб вийти в центр поля у формі Giants, але навіть це мені не світить, тому що життя – несправедлива штука. Не потрібно заохочувати людей за хорошу роботу з ввічливості, якщо насправді не було ніякої гарної роботи. Світом правлять обдаровані. Якщо хочете більшого – заохочуйте справжні подвиги.

28. Проводьте чистку
Дуже важливо вміти розпізнати паршиву вівцю в стаді і позбавитися від неї. На вечірці ви підходите до тарілки, на якій залишилося шість суші. Людина перед вами забирає п’ять. Однозначно неприємна особистість. У їдальні бачите, як хтось щось проливає і недбало витирає. Теж саме. Це погана ознака.

Прийняття рішень

29. Ставте правильні цілі
Цілями визначається поведінку, цілі породжують конфлікти. Виберіть правильну мету, і якщо вона народжує проблеми, – змініть її.

30. Консенсус не означає одноголосного вибору
Не потрібно проводити години, намагаючись прийти до одноголосного рішення. Насправді консенсус може стати навіть небезпечним. Якщо всі в команді думають однаково, це означає, що хтось не думає зовсім.

31. Враховуйте побажання клієнта
Якщо не знаєте, що робити, запитайте у клієнта.

Інновації

32. Творчість некерована
Багато компаній намагаються управляти творчим процесом. Це не працює. Творчість можна спонсорувати, фінансувати, її можна виміряти, за нею можна стежити, її можна стимулювати. Але коритися вона не може.

33. Готуйтеся до програшів в ім’я перемоги
Керівник не запобігає ризикам, а забезпечує відновлення після помилок. Є хороші помилки і погані помилки. Хороша помилка швидко виправляється і дає урок. Погана помилка затягується надовго, і нічому вас не вчить. Лідер запобігає появі поганих помилок. Навіть кризи – це добре. Раптово всі перестають приймати речі за належне. Ось тоді і грядуть справжні зміни.

34. Не гальмуйте процес
Іноді лідери заривають ідеї в землю просто тому, що у них на руках є більш привабливі. Це тупикова гілка. В еволюційному процесі відсіву поганих ідей ви докладете всіх зусиль, щоб розглянути їх усі. Кращі пройдуть вперед, гірші відпадуть самі. Томас Едісон якось сказав: «Тільки з безлічі ідей народжується одна велика».

35. Говоріть «Так»
Організації часто формують антитіла до змін. Тому великі корпорації перестають прагнути до нового. Якщо ви виробляєте нове, ви подібні вірусу для такої компанії. Антитіла хочуть вбити вас. У такій ситуації хороший лідер говорить новим ідеям «так», щоб витягнути компанію з інерцією. Песимісти не міняють світ.

36. Здоровий глузд приходить з досвідом
Кожен раз, коли у когось траплялася невдача, я просив його написати про це свої враження і поділитися з командою. Вам може здатися, що соромно писати про помилки. Але знаєте що? Покажіть мені команду, яка не робить помилок, і я скажу, що ця команда не зробила нічого нового. На помилках вчаться краще, ніж на успіхах, якщо ви приділите час їх аналізу.

Людські якості

37. Вчитися, вчитися і ще раз вчитися!
Ваша освіта не може бути закінчена. Ви навіть не знаєте, скільки всього ви ще не знаєте. Вчіться новому, щоб пам’ятати, як важко вчитися. А ще: щоб навчитися, навчити чогось кого-небудь іншого.

38. Зростайте
Скромність і зарозумілість залежать від віку. Чому? Чим старше ви стаєте, тим краще ви розумієте, як складно що-небудь організувати.

39. Доручайте справи
Як лідер, ви оточуєте себе талановитими людьми. Поступово ваші люди починають розуміти, що саме у них виходить робити краще, ніж у вас.

40. Говоріть правду
Справжній лідер віддає душу у справу команди. Люди  бачать, якщо цього не відбуваються. Розумна людина завжди розпізнає лицемірство. Тому стежте за тим, що говорите, і проводьте багато часу над речами, які ви ж самі і назвали важливими.

41. Не забувайте про людей з минулого
Технічний світ дуже тісний. Його представники стають все більше пов’язані один з одним, і ви все частіше будете стикатися з людьми, з якими вже працювали раніше. Дивіться на те, як люди йдуть. Ви багато дізнаєтеся про людину, спостерігаючи за тим, як вона залишає своє робоче місце.

42. Ви – не особливий
Розенберг щороку пише критичний огляд, присвячений самому собі. Це єдиний шлях навчитися новому. Спілкування, усвідомлення помилок, робота над ними. Ніхто не ідеальний – навіть ви.

Сподобався матеріал? Поширюй 🙂

Залишити відповідь