Якщо співробітники сидять в різних містах, офісах, філіалах, то їм підійде тільки хмарна CRM-система.
Не вірно. Їм підійде будь-яка (у тому числі серверна) CRM-система. Це пояснюється просто – точно так само, як обмінюється даними з хранилищем через Інтернет, ваша CRM буде обмінюватися даними з центральною базою даних. Простіше сказати, ви сидите в Житоморі, ваш колега – в Києві, а бос – у Львові, і у Львів все стікається всі дані, і зі Львова ж і прилітають завдання. При цьому у не-хмарних CRM-систем є одна важлива перевага: якщо відвалився інтернет або скоротився його швидкість, ви продовжуєте працювати в системі, вносити клієнти, обзванивать їх з телефону, формувати документи. Зроблена робота синхронізується, як тільки повернеться звязок. У випадку веб-системи будь-який збій інтернету може зупинити роботи і втратити частини введених даних.
Та ну ці ваші CRM і так обійдусь
В кінці кінців, все робиться просто: беремо файл Excel, прописуємо імена полів, ставим фильтри, аккуратно вносим дані. На сусідньому листі ми складаємо формули для розрахунку підсумків, на третьому – строю зведені таблиці. Не забудьте ставити абсолютні посилання! Краще всього, звичайно, написати кілька макросів – вони допоможуть автоматизувати постійні дії. Якщо співробітників кілька, то використовуємо Google Docs або, що наочніше, викладемо загальний файл у загальну папку на сервері. Поступово у вас формується клієнтська база і ви зможете з допомогою фільтрів легко знайти потрібних клієнтів, а за допомогою зведених таблиць будувати звіти.
Одного разу ви зателефонуєте в ТОВ «Корнадо», але попадете в ЗАТ «Заріна» або ваш менеджер попросить Корянку В.А. Погасити заборгованість по відвантаженню, а він вам нічого і не повинен. Містика? Не-а. Просто новенький продавець сортував вашу табличку по алфавіту, забув виділити весь масив. А про беккапи людям зовсім не властиво пам’ятати. І да, саме такі клієнти дзвонять нам, щоб з’ясувати про CRM, а потім вимушено кидають у відповідь: «Так, ці ваші CRM, я і так обійдусь».
І зрозуміло, що відбувається це від того, що нічого не зрозуміло. Ми підготовили кілька поширених помилок про CRM-системи – така шпаргалка робить трохи ясності в місцевих дискусіях.
Хмарна CRM-система – безпроблемне рішення, постав і користуєтеся.
Ну не таке вже і безпроблемне. Ми вже писали про безпеку та дири в ньому, але ще раз нагадаємо: вивести дані з хмари набагато простіше, та й взагалі перехопити інформацію з веб-системи легше. Але, як з’ясувалося, багатьом компаніям все рівно на свої клієнтські бази, тому для них є кілька більш прозаїчних аргументів.
У хмарі завжди беруть участь три і більше сторонників – тобто ризик збою росте. До того ж, може траплятися перекладання відповідальності за перерви в роботі (це не ми, це ЦОД(хмара, насправді, це комп десь в якісь країні, який можна виключити або сказати Вам що він виключився) впало або закрити вікно). Більше того, cloud – це всього лише орендований продукт, ліцензії вашої CRM-системи вам не належать. Один раз ви можете повідомити про збільшення лізингової плати або припинення надання послуг і дати 72 години або місяць на перенесення даних (це якщо контора порядочна). До того ж, “облако” – це дорого, тому що ціна власності системою накопичується за рахунком щомісячних платежів. І за рік ви заплатите стільки ж, скільки коштує вічна ліцензія у роботі, і кожен наступний рік ви, фактично, будете купувати цю ліцензію повторно.
В цілому, хмарні системи – це суцільна економія вендора (і його праці, і його грошей) + багато маркетингу та реклами. Концепція обладнаних систем та віддаленого доступу до зберігання на зовнішніх серверах саме в CRM, напевно, викривається найбільше. Взагалі, як сказав один відомий розробник на конференції ISDEF, «серйозний бізнес на хмари ніколи не буде підписаний, завжди вибете десктоп». Просто серйозним конторам є, що зберігати і втрачати.
Нащо платити, коли є безкоштовна CRM-система? Я її і поставлю.
А ви давно спробували лікувати зуби в безкоштовній районній стоматології? Відчуття приблизно те саме, що від безкоштовного CRM-системи в бізнесі.
Вендори, які пропонують вам кілька безкоштовних місць, розраховуються рівно на одне: ви вирішите розширити CRM-систему, але клієнтська база переносити проблематично, тому ви купуєте саме їх рішення. Чистий маркетинг, нічого особливого. А безкоштовна CRM-ки вам, дійсно, дуже швидко стане мало – як правило, в ній обмежуються найцінніші функції.
Є ще один рід безкоштовних CRM – з відкритим вихідним кодом. Вони так зовсім крайно дорогі, тому що вам доведеться платити за настройку і доробку, а також, швидше за все, найняти в штат програміста для її обслуговування (вам швидко надоїсть платити за техпідтримку, а питаннь буде дуже багато).
Істина проста: “скупий платить двічі”.
CRM – це тотальний контроль та спостереження за співробітниками.
Анекдот в темі:
Зустрічають два продавця. Один запитує у другого:
– Ну як у тебе успіхи?
Другий відповідає:
– Знаєш! Просто прекрасно! За неділю п)ять переговорів провели з ключовими клієнтами, відправили 15 презентацій наших послуг, договорився, що в наступному кварталі, укладемо контракт на кругленьку суму … А ти як як?
– Та ти знаєш, я теж нічого не продала.
Єдине, що за допомогою CRM можна контролювати – це реальні результати операційної діяльності, воронку продажів, показники продаж і строгу відповідність менеджера та його клієнтів (уводити клієнтів не вийде). Контроль за набором тексту, історія відвідувань інтернету, перекури та ін. не здійснюється CRM-системою, для цього є свої апаратно-програмні рішення. В CRM це ні на що не впливає і лише мішає працювати.
Головне, на що впливає CRM-система – це цикл продаж. За рахунок автоматизації вона скорочує час виконання ряду задач, регулює і налагоджує рутинні процеси і тим самим скорочує довжину циклу продажу. Співробітники стають більш продуктивними. Доречі, встановлення CRM-системи не означає скорочення штату, а привід для перерозподілу вільної робочої сили для вирішення нових завдань. Повноправний керівник завжди використовує автоматизацію як можливість зростання та розширення компанії, а не як спосіб заощадити на зарплаті. CRM – все-таки інструмент, а не людина.Ну і безумовно, в результаті таких подібних позитивних змін зростає прибуток. Але у ефективної автоматизації є свої секрети, про них ми з вами поговоримо в наступних статті. CRM тільки для того, щоб вести клієнтів. Нема, мабуть, майже ні одного CRM-ки, в якому можна тільки вносити контакти. Це далеке минуле систем такого класу. Однак от вендора до вендора функціональне насичення сильно відрізняється. В останні роки з’явилися (а точніше, зросли за кілька років) потужні універсальні CRM-системи з телефоном, бізнес-процесами, звітами, аналітикою, документацією, шаблонами договорів і КП, складом і навіть виробництвом. Можна вибирати на будь-який смак. Ми в WO вирішили проблему функціональності просто: розділивши CRM на кілька редакцій і тепер будь-який бізнес може знайти собі систему за розміром і не переплачувати за небажані можливості (ціни, природно, теж відрізняються).
Мені потрібна мобільна CRM-система – Добре. І що Ви будете з нею робити?
Тикати в неї на экрані 5 дюймів? Як часто ви користуєтеся планерами та системами управління проектами на мобільному? Ви здійснюєте все продажі тільки в офісі та вдали від ноутбука? В загальному, не дуже зручно користуватись такою системою з мобільного. Ми самі, наприклад, коли необхідно, використовуємо CRM-систему через віддалений робочий стіл з будь-якого пристрою (планшета, смартфона) – фактично ви приєднуєтесь до свого робочого місця і бачите його таким, яким до нього привикли. Для одночасних операцій та термінової роботи зручно, а головне, ніяких “омобілених” обрізаних функцій.
Що це ваша CRM така перевантажена!
Ми це чуємо досить часто, впевнені, що слухають майже всі серйозні розробники. Тут відбувається підміна понять. Перегруженная CRM-система – та та, яка завантажується по 40 хвилин або «поки менеджер пить утренний кофе», та, в якій нікому не потрібна функціональність тащиться з кінця 90-х і т.д.CRM, в якій багато корисної інформації перед очима , Називається інформативною та зручною. До речі, якщо вам щось мішає, в більшості випадків в настройках можна закрити небажані кнопки, панелі та вкладки. Чорт, як цим користуватись, куди тиснути кнопки? Ви пересідали зі старих жигулів на нову іномарку? Космічний корабель, не інакше. Точно так же і з новими ліфтами, телефонами, ноутбуками, Windows … До нового інтерфейсу потрібно привикнути. Процесс відбувається швидко, буквально за кілька тижнів. Важливі прискорювачі процесу: навчання співробітників та безперервна робота в новій CRM-системі. Зразу після установки вона повинна стати робочим місцем менеджера по продажах – всі старі методи зберігання клієнтської бази повинні бути закриті якнайшвидше. Тепер навіть у мобільних операторів є своя CRM для корпоративних клієнтів. На жаль, у харчових продуктів є нормативи, що називати « Сир », а що -« сирний продукт », а в розробці цього нема. CRM-система сьогодні називається все: від елементарної телефонної книжки до ERP-систем. Сьогодні в Україні тенденція інтересу до CRM бурхливо зростає і на цій хвилі багато компаній вирішили піднятися, відповідно, ринок просто переповнений (а вибирати нема з чого, майже, бо у нас то класна програма))). Власне, для операторів зв’язку та IP-телефонії CRM-системи та інший бізнес-софт стали маркетинговим інструментом, що працює на утримання. Не давайте себе втримати у такий спосіб