1. Грати за правилами регулюючих організацій, публікуючи платний контент
У 2016 році правила публікації платного контенту можуть помітно посилитися. З тих пір, як видавничі майданчики стали активно використовувати «альтернативні моделі бізнесу» для монетизації своїх платформ, грань між рекламою і звичайним новинним контентом практично стерлася. На думку регуляторів, це може ввести в оману звичайних користувачів, тому стандарти онлайн-реклами продовжують удосконалюватися.
2. Використовувати нові методики просування, спираючись на рекламні можливості Facebook
Соцмережі із завидною регулярністю запускають нові рекламні формати. Найбільше зростання витрат рекламодавців зафіксований в мобільному сегменті, особливо в мобільній рекламі на Facebook. Тут головна мета рекламодавця зводиться до того, щоб цілком заволодіти увагою цільової аудиторії і максимізувати рентабельність інвестицій. За даними на вересень 2015 року, встановлено, що використання рекламних інструментів Facebook здатне підвищити видимість рекламного повідомлення на 92%. Показник СРС в цілому збільшується на 28%, а вартість кліка при оплаті за моделлю СPA знижується на 33%.
3. Конкурувати з «зірками відеоблогів»
Виробництво креативу часто пов’язане зі створенням відео-контенту. Так, наприклад, сьогодні в США такі медіа-гіганти, як Buzzfeed і WWE (World Wrestling Entertainment), а також монополісти онлайн-відео в особі Джиммі Феллон буквально не залишають шансу конкурентам у боротьбі за лідерство по числу переглядів на YouTube. У кожній країні є свої лідери YouTube, конкурувати з якими дуже нелегко. І все ж, шанс стати популярнішими завжди є. Бажають просуватися за рахунок відеомаркетінга, можуть робити це і на інших майданчиках, таких як: Facebook, Twitter, Instagram, лоза, Snapchat, Перископ, Vimeo. Все це говорить про те, що в 2016 році ніша буде продовжувати активно розвиватися і видозмінюватися.
4. Приділяти увагу маркетингу реалтайм
Сьогодні практично всі великі компанії і агентства вимагають від SMM-фахівців неймовірній швидкості реакції та вміння генерувати ідеї безперервно і буквально на льоту. І це не випадково, адже реалії сучасного вебу вимагають від фахівців галузі невпинної слідування трендам, вміння миттєво генерувати оригінальні GIF-зображення, органічно вбудовувати рекламні повідомлення в потік поточної актуальної інформації, включаючи прямі трансляції спортивних подій.
З одного боку, це потрібно, щоб залучити якомога більше зацікавлених учасників до обговорення якого-небудь популярного події. Інша – більш глобальна мета – зводиться до того, щоб перетворити інформацію про подію у сфері культури або спорту в реальні гроші.
5. Розширювати рекламні горизонти в соцмедіа
Після того, як рекламодавці навчаться запускати ефективні кампанії в Twitter і Facebook, має сенс приступати до освоєння рекламних майданчиків «другого ешелону», таких як: Instagram, Pinterest, LinkedIn, Tumblr та інші. Це означає, що в 2016 році року рекламодавцям буде необхідно виділяти частину бюджету і часу на запуск рекламних кампаній на згаданих майданчиках. Не менш важливо приділятиме увагу аналізу ефективності різних рекламних майданчиків.
6. Бути присутнім в новинній стрічці Facebook
У минулому році Facebook активно експериментував зі своєю новинний стрічкою. Часом ці експерименти не тільки приводили в замішання маркетологів, а й негативно сприймалися користувачами. Тим не менш, сьогодні реклама наповнює собою лише 3% новинної стрічки Facebook’а. Вся інша робота по просуванню контенту вимагає певних зусиль від маркетологів. Які конкретно публікації побачить користувач, визначають більш 100000 змінних, закладених в алгоритм новинної стрічки Facebook. Маркетологам доведеться прикладати більше сил в контент-маркетинг і не припиняти експериментувати.
7. Освоювати нові рекламні можливості Twitter
З погляду залученості користувачів у взаємодію з брендом реал-тайм Twitter залишається найперспективнішим каналом. Особливо, якщо мова йде про взаємодію з цільовою аудиторією під час трансляцій актуальних заходів. Із запуском нового рекламного продукту «просувні моменти» в інтернеті з’явилися такі інноваційні функції реклами як: можливість трансляції нативної реклами, подієвий таргетинг, ретаргетінг, нативна відеореклама.
У жовтні 2015 року Twitter приступив до тестування нового сервісу «просувні моменти». У розділі Моменти «просувні моменти» залишатимуться видимими протягом 24 годин і будуть помічені за типом просуваються твітти. Новий сервіс покликаний привернути до Twitter більше користувачів через надання курируваного контенту. З цією метою компанія найняла команду редакторів для відбору найбільш популярних твітів про поточні події і створення «моментів». На мобільних пристроях відео та фото в «моментах» відображаються в повноекранному режимі. Крім того, підготовкою контенту для цього розділу також займається кілька видавців-партнерів – Нью-Йорк Таймс, BuzzFeed і Getty Images. У тестуванні «просуваються моментів» візьмуть участь обрані бренди-партнери в США.
А у вересні Facebook оголосив про запуск Сигнал – нового сервісу для пошуку і відстеження актуальної інформації, призначеного для співробітників ЗМІ.
8. Збільшувати продажі через соціальні мережі
2015 рік ознаменувався особливим зростанням активності онлайн-рітейлу. Нові рекламні формати, поява кнопки «Купити» в Twitter і на Facebook, Піни з можливістю миттєвого оформлення замовлення в Pinterest – все це є ще одним доказом того, що тренд отримає свій розвиток в майбутньому році. На сьогоднішній день дві третини контенту Pinterest надходить з бізнес-сайтів (інтернет-магазинів і блогів). Якщо користувачі будуть частіше відвідувати сайт і залишатися на ньому довше, Pinterest буде легше отримати від цих відвідин дохід. Активна щомісячна аудиторія сервісу становить понад 100 млн осіб.
Pinterest анонсував запуск так званих купуються штирі на початку червня 2015 року, а вже наприкінці місяця доступ до них отримали користувачі IOS-пристроїв в США. Цей функціонал дозволяє представникам роздрібної торгівлі додати кнопку «Купити» до пінам, а користувачам – купувати товари, що не Залишаючи Pinterest.
9. Ще раз перевірити соціальні метрики і показники
Як для штатних маркетологів, так і для менеджерів агентств, що просувають клієнтські проекти, критично значущим моментом стане рентабельність вкладень в SMM. Це означає, що в 2016 році року зросте необхідність збільшення бюджетів на підтримку активності в соцмедіа.
10. Використання метаданих і мікророзмітки
Не секрет, що перше враження відіграє важливу роль. Образ бренду в соціальних медіа – не виняток. Використання метаданих дозволяє оптимізувати вміст сторінки під успішне просування в соціальних мережах і сервісах. На перший погляд, процес може здатися непростим, однак оптимізації соціального контенту необхідно приділяти достатню увагу. Важливо використовувати всі переваги протоколу Open Graph, оптимізувати контент для Карток Twitter’а, використовувати формат Rich штирі в сервісі Pinterest та ін. Саме цей підхід при грамотній реалізації дозволяють зробити публікації максимально зручними для шеринга в соціальних мережах.
11. Використовувати всі переваги формату реалтайм-відео
Купівля соцсетьюTwitter сервісу Перископ ознаменувала собою епоху популярності мобільного відео. Маркетологи вже давно включили даний інструмент в свій робочий набір. Ще однією сенсацією року став сервіс Meerkat. Тим не менш, поки Перископ залишається лідируючої майданчиком серед найближчих конкурентів. Сервіс налічує понад 10 млн користувальницьких акаунтів, а загальний час перегляду відео в день зіставно з 40 роками людського життя. Як би там не було, платформи реалтайм-відео сьогодні продовжують стрімко рости і розвиватися. Маркетологам і рекламодавцям залишається лише ловити цей тренд і отримувати з нього максимальну вигоду.
12. Інвестувати в Snapchat
З тих пір як в 2015 році Snapchat запустив показ новинного і мультимедійного контенту, супроводжуваного рекламою, в новому розділі Дізнайтеся, сайти брендів, що беруть участь в програмі, зафіксували досить пристойний обсяг соціального трафіку. Сьогодні сервіс налічує не менше 4 млрд. переглядів відео на день. Маркетологам не варто ігнорувати цей тренд в 2016 році.
13. Освоювати нові способи взаємодії з аудиторією в Instagram
Instagram – ще один надзвичайно популярний сервіс в глобальній мережі. Не так давно керівництво ресурсу повідомило про те, що чисельність активної аудиторії сервісу становить не менше 400 млн. користувачів в день. Весь наступний розвиток платформи буде підпорядковано інтересам онлайн-маркетологів. З часом рекламні можливості сервісу будуть рости і розширюватися, а популярність відеоконтенту – лише зростати. Тут є сенс згадати і ще одне соціальне додаток Бумеранг, яке дозволяє миттєво обмінюватися відео тривалістю не довше за секунди.
14. Інтегрувати соціальні канали з усіма іншими
Досвідчений керівник з маркетингу повинен використовувати у своїй роботі всі ключові правила розміщення публікацій в соціальних медіа. При цьому, задіяти до декількох ефективних маркетингових каналів.
15. Застосовувати правильні інструменти для роботи з соціальними медіа
У SMM налічується до декількох сотень популярних інструментів створення контенту, його публікації, оптимізації рекламних кампаній, вимірювання результатів. Маркетологу важливо вміти знаходити і відбирати серед них ті, які оптимально підходять для кожного проекту.
16. Генерувати свіжий і актуальний контент для соціальних медіа
Створення ефективного і актуального вмісту завжди залишалося наріжним каменем СММ. Розміщення свіжих і змістовних публікацій в соціальних медіа завжди позитивно відбивалося на ефективності просування бренду. І 2016 рік не стане винятком.
17. Не забувати використовувати переваги B2B-реклами в LinkedIn
Маркетологи, що працюють у сегменті B2B. Найчастіше скаржаться на те, що найбільші соціальні площадки не надають повноцінних інструментів для роботи зі «нудними B2B пропозиціями». Тим не менш, це далеко не так. Сьогодні Pinterest, Tumblr, YouTube і LinkedIn раніше залишаються лідерами у сфері просування B2B. Більше того, поліпшені можливості таргетингу, пропоновані найбільшими соціальними мережами і сервісами, дозволяють ефективно рекламувати свої товари та послуги максимально релевантної аудіторіі.Так, соціальна мережа для професіоналів LinkedIn цього літа запустила інструмент лідогенерація на SlideShare. Тепер, ознайомившись з презентацією, користувачі зможуть миттєво відправити заявку або передати свої дані на сайт компанії. Жодна з популярних соціальних мереж: Twitter, Facebook, Google та ін. подібної послуги поки не пропонує.
18. Проаналізувати свій підхід до справи
Насамперед, важливо визначитися, який підхід до реалізації програм маркетингу вибирає кожен конкретний фахівець: чи зводиться його основна мета до збільшення рентабельності у просування за допомогою соціальних майданчиків або ж він просто хоче довести власникам бізнесу, що бюджети, закладені в СММ, не є завищеними.
19. Використовувати Можливості Pinterest
Не секрет, що соціальна мережа Pinterest в останні роки продовжує набирати популярність. Крім публікації на дошках картинок рецептів, дизайнерських і модних проектів, платформа дозволяє своїм користувачам розміщувати масу цікавих зображень, звідки люди буквально «черпають натхнення». Приміром, корпорація Intel зуміла розробити досить успішну стратегію просування в рамках платформи Pinterest і навіть отримати з цього реальний прибуток.
20. Вкладатися в платне просування SMM
2016 рік стане роком активних інвестицій у рекламу в соцмедіа. При цьому, важливо не просто розробити правильну стратегію і тактику просування, але і впровадити її на рівні всієї команди. Тільки при такому підході на сайт буде надходити «правильний» соціальний трафік, а конверсія зросте. Критично важливим моментом стане оптимізація платних кліків, перетворення їх на ліди і, як наслідок, збільшення обсягів продажів. Саме на ці результати і повинна бути націлена робота з соціальними медіа.
Керівникам відділів маркетингу ще належить провести серйозну роботу і визначити пріоритетність дій; позначити послідовність кожного кроку в загальній стратегії; окреслити коло обов’язків кожного із співробітників відділу; визначитися з бюджетами; намітити першочергові та глобальні цілі на 2016 рік.