Дюжина способів тримати своїх продавців постійно в тонусі

Більш ніж за 10 років керівництва різними відділами продажів я виробила кілька дієвих способів мотивації співробітників, до слова, не завжди витратних для компанії, які дозволяють істотно підвищити їх ефективність.

Стікери з посланнями. Невеликі мотивуючі записки або просто наклейка зі смайликом деколи може дати необхідний поштовх або підняти настрій. Наприклад, якщо я збираюся у відпустку, відрядження або просто бачу, що хлопці трохи втомилися і потребують підтримки, кріплю на їх монітори стікери з приємними словами. Комусь допоможе жарт, комусь треба сказати, що він відмінно справляється – всі записки індивідуальні і дійсно мотивують.

 

Вихідний день. Деяких людей відмінно мотивує до роботи можливість отримати зайвий вихідний. Приміром, в нашій компанії співробітник може отримати відгул за перевиконання плану. При цьому він сам вирішує, в який день місяця може не приходити на роботу. Отримати додатковий вихідний менеджер може за виконання плану до 10 числа поточного місяця або перевиконання в два рази.

 

439a711dead54dc6a85a5fdf4927cfff[1]

 

Індивідуальний підхід. Співробітникам важливо розуміти, що вони не черговий гвинтик у машині продажів, а важливий член команди і керівник піклуватися про них. Приміром, я іноді пригощаю хлопців цукерками. Один менеджер одного разу сказав, що не любить солодке і охочіше з’їв би ковбаси, тому наступного разу я принесла йому салямі. Він зрадів, отримав заряд хорошого настрою і переконався в тому, що його цінують.

Фото з ​​заходів на стінах. Якщо відділ виконав план, ми всі разом це святкуємо. Приміром, одного разу ходили на екскурсію в Останкінську телевежу, зробили багато фотографій, з яких я обрала кращі, роздрукувала і повісила в кабінеті. Дивлячись на ці знімки, менеджери згадують, як їм було весело, тому що вони добре впоралися з роботою.

Спільний похід в кіно. Спільний перегляд фільму розслабляє і об’єднує людей, а якщо його сюжет пов’язаний зі сферою діяльності компанії, він буде ще й надихати. Наприклад, ми всім відділом ходили на фільм «Кадри» – історія двох друзів, які випадково потрапили на роботу в Google і стали успішними. Оскільки наша робота пов’язана з пошуковими системами, а фільм виявився комедійним, то всім було весело і цікаво, а новачкам він допоміг краще пізнати сферу діяльності. Час походу в кіно вибирається керівником. Приміром, я віддаю перевагу сеанси ближче до кінця робочого дня – о 17:00.

 

 

Сніданок-нарада Ранкові зборів відділу. – Рутинна, але потрібна процедура. Я вирішила зробити наради цікавіше і поєднати приємне з корисним. Тому іноді ми зустрічаємося не в офісі, а в затишному кафе і за сніданком обговорюємо поточні справи. До речі, такий підхід іноді допомагає по-новому подивитися на події і придумати цікаву ідею.

Листи батькам Будь-якій людині приємно, коли його хвалять, але я роблю трохи більше :. Перед Новим роком відправляю батькам своїх співробітників поздоровлення, подяки за те, що вони виростили таких хороших людей і розповідаю про їх успіхи. З одного боку, це приємно співробітникам, чиї заслуги цінують в компанії. З іншого – у батьків буде ще один привід пишатися своєю дитиною.

Святковий настрій. У грудні всі намагаються виконати плани по максимуму і деколи так цим захоплюються, що забувають про Новий рік. Я вважаю, що співробітник буде працювати краще, коли його оточує святкова атмосфера, тому щороку дарую хлопцям подарунки з шампанським, мандаринами, ікрою та іграшками для дітей.

Ігри в офісі. Це допомагає відволіктися, розслабитися і створює здорову конкуренцію між колегами. До слова, нова гра може стати стимулом до роботи. Приміром, після перевиконання плану у нас в офісі з’явився настільний футбол.

f10393cd1a882470cf9dcdeaaad3db01[1]
Навчання. Прагнення вчитися – гарна якість співробітника, яке я завжди заохочую. Тому менеджерам, які хочуть розвиватися, пропоную подарувати курс підвищення кваліфікації при перевиконанні плану. Враховуючи вартість сучасної освіти, це відмінно мотивує. Альтернативою можуть стати книги. Навчання вибирає співробітник спільно з керівником. Головна умова – курс має бути профільним і ставитися до сфери діяльності компанії і менеджера.

Місце на парковці. Для московських компаній з власною стоянкою – це відмінна мотивація, адже знайти вільне безкоштовне паркувальне місце в центрі практично неможливо. Тому можна використовувати цю проблему для підвищення результативності роботи співробітників. Якщо у менеджера є автомобіль і він істотно перевиконує план – отримує безкоштовне місце на внутрішній парковці. До речі, для співробітників, що не мають власного автомобіля, стимулом може стати абонемент на проїзд у метро або оплата мобільного телефону. Для отримання такого бонусу, менеджер повинен зробити справжній прорив, приміром, перевиконати план в 5-6 разів і залучити значущих для компанії клієнтів.

Путівка на море. Якщо співробітники всередині відділу дружать невеликими групами, корисно влаштувати змагання. Приміром, команда, яка перевиконає план, отримає в подарунок поїздку на море. З одного боку, це вчить працювати в команді, з іншого – розвиває здорову конкуренцію, а з третього – мотивує працювати на високий результат.

 

Результат. Протягом останніх п’яти років в нашій компанії незмінно виконуються річні плани продажів, не дивлячись на їх щорічне підвищення на 50%. А 90% менеджерів з продажу регулярно виконують поставлені перед ними плани і завдання.

Залишити відповідь