Одна компанія – скільки сайтів – скільки продуктів? – Один

Одна компанія – один сайт?

Часто стикаюся з ситуацією, коли фірми мають два і більше сайтів. З різних причин. У одних крім нового є «рудиментарний» інтернет-ресурс, до якого ніхто не пам’ятає логінів-паролів, у інших було прийнято стратегічне рішення по створенню декількох веб-ресурсів за різними напрямками діяльності, у третіх для кожного представництва створюються свої сайти.

Незважаючи на те, що всі розмови про роботу в інтернеті з замовниками починаються зі слів «у мене дуже специфічний бізнес», мій досвід показує, що в більшості випадків проблеми в будь-якому сегменті одні й ті ж. Особливо, коли веб-ресурсів у одній компанії кілька.

Обговоримо думку? Мати кілька сайтів для однієї компанії в 99% випадків однозначно шкідливо. Розглядати ситуації, коли сайти потрібні для виведення на ринок нових продуктів або коли напрямки діяльності не перетинаються по аудиторії (виробництво бетону і меблів), ми не будемо.

Розглянемо ситуацію, коли у вас кілька сайтів, з точки зору витрат часу і грошей за наступними напрямками: розробка, підтримка, реклама, довіру покупців, аналітика.

Розробка (доробка) сайту

Як правило, кожним сайтом компанії займається стороння фірма-розробник. Іноді з’являються «довгобуди», коли замовник не може отримати готовий сайт більше року.

На що витрачається час в будь-якому проекті:

Пояснити новому розробнику специфіку діяльності підприємства;
Донести, що насправді потрібно від нового сайту;
Розробити і узгодити договори, технічні завдання, дизайн;
Забезпечити контроль процесу розробки.

Якщо сайт у вас один, і розробник один, на все зазначене вище піде набагато менше часу. І пояснювати все по кілька разів не доведеться. Крім того, постійний розробник з часом навчиться «вгадувати» ваші бажання і розуміти все без докладних уточнень технічних завдань.

Що стосується грошей, все очевидно. Кілька сайтів – в кілька разів зростає підсумкова сума. Причому, ви і за розміщення сайтів будете платити в рази більше, ніж за один ресурс. А то ще й ліцензії за «Пошуку» оплачувати.

Додайте до цього купу документації з різним оформленням і згадайте очі своїх юристів і бухгалтерів, коли ви намагаєтеся пояснити їм, за який саме сайт ви принесли рахунок сьогодні.

підтримка сайту

Робота з декількома розробниками призводить до того, що у вас з’являються абсолютно різні інструменти для роботи з контентом сайту. Для різного рівня підготовки редакторів і веб-майстрів. Це вкрай незручно і знову призводить до втрати часу. Не тільки на вивчення «адмінок», а й на перемикання з одного виду діяльності на інший. Якщо ще згадати, що одна і та ж інформація (новини, спецпропозиції, інформація про компанію та інше) «тягнеться» з одного сайту на інший, то часу йде ще більше, в тому числі на перевірку «де-що-забули-поміняти» .

Про гроші. Ви оплачуєте:

Час співробітника, який займається сайтами (а його йде о-о-чень багато);
Вартість підготовки графічних матеріалів для ваших сайтів (так-так, ви ж в курсі, що дизайн у них теж різний?).

Реклама

Ось тут найцікавіше. Якщо у вас є кілька сайтів, а найвідданіші покупці шукають компанію по її назві, на який ресурс вони потраплять? Скільки доведеться мучитися і вводити в пошукових системах на різний лад поєднання імені та продуктів підприємства, перш ніж відвідувач знайде потрібне?

Плутаючись між різними дизайнами, абсолютно несхожою навігацією, ваш покупець нарешті знайде те, що потрібно, але … виявиться, що частина необхідної інформації знаходиться на іншому сайті. І знову бідолаха розбирається в нетрях дизайнерської думки, повзаючи між сайтами і тихо обурюючись.

Згадаймо, якими шляхами приходять на ваші сайти покупці. Велика частина компаній користується контекстною рекламою і займається пошуковим просуванням.

З приводу першого все зрозуміло: вам буде потрібно в рази менше часу на створення рекламних кампаній для одного ресурсу і не доведеться платити за те, щоб привести по одним і тим же ключовими фразами відвідувачів на різні сайти.

З точки зору пошукового просування великі сайти просувати простіше, як з точки зору створення контенту (на що так само піде маса часу), так і з точки зору отримання посилань (краще багато посилань на один сайт, ніж стільки ж на багато).

Є ще один момент: пошукові системи добре розпізнають сайти, що належать одній компанії. В результаті навіть за назвою компанії у видачі може бути показаний лише один сайт. І не факт, що саме той, який ви припускали.

довіра покупців

Підсумую то, що було описано вище, стосовно вашим відвідувачам.

Є кілька сайтів з різним дизайном, навігацією і поданням матеріалів, на які ваші відвідувачі приходять різними шляхами. Швидше за все, єдине, що об’єднує всі ваші ресурси – це логотип. Ось тільки все це ніяк не залишає відчуття, що мова йде про одну компанії. Немає єдності сприйняття.

Ця ситуація не просто ускладнює пошук потрібної інфор

Залишити відповідь