Вчимося вести домашню бухгалтерію

«І куди тільки ділося все те бабло?!»… Щоб точно знати відповідь на це вічне питання – почніть вести домашню бухгалтерію.

Фінанси потребують контролю, як каже приказка: «Гроші люблять рахунок».

Якщо Ви виробите звичку вести облік доходів і витрат, то проаналізувавши його – зрозумієте, на що витрачається забагато коштів, скільки можна відкласти на заплановану давно велику покупку і т.п. Іншими словами – ви зможете ефективно контролювати та планувати сімейний бюджет.

Як почати вести домашню бухгалтерію?

Для втілення цього чудового задуму знадобиться завести окремий блокнот чи зошит, або скачати спеціальну програму в Інтернеті. Це вже дивлячись як кому зручно. Готову програму можна встановити на своєму смартфоні чи комп’ютері.

Оберіть день, коли Ви будете вести загальний облік доходів і планування витрат. Найзручніше це робити на кожен наступний місяць, перед поступленням очікуваних доходів (зарплати та ін.).

Запишіть усі сімейні доходи на поточний місяць та підсумуйте їх. Отримаєте суму – місячний дохід Вашої сім’ї.

Взагалі рекомендується відкладати не менше 10% доходу у так званий «резерв». Цей резерв буде дуже доречним у випадку непередбачених ситуацій, які потребують додаткових витрат або ж таким чином ви зможете ефективно накопичувати гроші на велику покупку. Резерв можна збирати як у коробочку, так і відкладати, наприклад, на депозитний рахунок у банк – таким чином ваша «скарбничка» буде наповнятися не лише вашими внесками, а й процентами з банку. Більшість банків пропонують послугу відкриття рахунків-скарбничок, призначених саме для таких цілей.

Після цього можна розпочати планування витрат (на поточний місяць). На що гроші йдуть стабільно з місяця в місяць: комунальні послуги, оплата навчання дітей, витрати на користування мобільним зв’язком, громадським транспортом (інколи ми навіть не замислюємось над тим, скільки грошей «проїжджаємо» в громадському транспорті, чи скільки потратили на покупку карток поповнення рахунку, але з часом, ведучи цей облік, Ви чітко будете знати середню місячну суму таких витрат). Можливо Ви випустите щось з уваги, але з часом, коли стабільно будете вести свою домашню бухгалтерію – багато чого для себе відкриєте, зрозумієте, з’являться нові графи витрат.

Також сплануйте витрати на харчування. Спершу може бути складно, адже Ви ніколи не задумувались над цим. Не забудьте про господарські витрати: засоби для чищення дому, гігієнічні засоби, косметика, словом – все, що потрібне в кожному домі. Варто ввести і графу «резерв», адже можуть неочікувано знадобитися послуги сантехніка, стоматолога і т.п.

Підсумуйте витрати і відніміть їх від сумарного доходу. Отриману суму також можна розпланувати: можливо вже давно потрібно щось купити, або можна відкласти (якщо, наприклад, покупка вагома і потрібно трішки «підскладати» грошей).

Важливо навчитися записувати абсолютно всі витрати, навіть найдрібніші – ця порада дуже суперечлива, бо як можете прочитати тут і що я вважаю правильніше, краще хоч щось загальними сумами записувати, ніж усе, а з часом деталізувати, інакше через день схаритесь і все закинете, якщо Ви звісно не дотошня людина. Робити це потрібно кожного вечора, або по ходу (маючи завжди з собою блокнот чи смартфон з відповідною програмою). Це дуже корисна практика – записувати всі без винятку витрати, адже з часом Ви навчитесь запам’ятовувати ціни в магазині, зберігати чеки і, можливо, зрозумієте, що можна було обійтися без чергової помади, журналу, переповненого однією рекламою, відкриєте для себе, що з’їдаєте забагато заварних тістечок ;), чи захочете кинути курити, проаналізувавши витрати на цигарки. В когось з’явиться думка: «А може не варто було 15 разів за останній місяць замовляти доставку суші?» ;).

Інколи матусі мають звичку купляти все підряд, потрапляючи в магазини дитячих товарів: яка симпатична пустушка, які милі шкарпетки, ще одні рукавички, спробуємо ще це… Звичайно, дитина – завжди на першому місці, і мова не йде про те, що на ній треба економити – ні в якому разі. Але інколи ми захоплюємось і безконтрольно скуповуємо все, що не є конче необхідним для здоров’я чи розвитку нашого малюка (знаю по собі =)).

Все це я до того, що домашня бухгалтерія «відкриє очі» на всі непотрібні витрати, і Ви нарешті зрозумієте: «Куди подіваються гроші».

Тепер Ви зможете чітко планувати витрати на наступний місяць і позбутися поганої звички тринькати гроші, адже часто лише побачивши загальну місячну суму, яка пішла на витребеньки, ми робимо відповідні висновки.

Витрачайте гроші з розумом, і нехай наші поради Вам в цьому допоможуть!

Автор: Марта Павлюк

Залишити відповідь